poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Zaszycie, wszywka - czyli popuarny Esperal

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy co tak naprawdę kryje się pod tymi pojęciami. Popularne zaszycie to jedn z metod leczenia alkoholizmu, która jednak może być zagrożeniem dla życia pacjenta decydującego się na wszywkę.
Zaszycie polega na wszyciu pod skórę tabletki Esperal, która zmienia metabolizm alkoholu w organiźmie. Do tego, aby wywołać objawy zatrucia alkoholem wystarczy niewielka dawka alkoholu. Wówczas pojawiają się typowe objawy zatrucia: zaczerwieniona twarz, wymioty, nudności. Ze względu na to, że działanie alkoholu w organiźmie zaszytego alkoholika jest spotęgowane, spożycie alkoholu przez osobę z wszytym Esperalem może być groźne dla zdrowia, a nawet życia.

Działanie Esperalu jest dyskusyjne. Metoda ta ma mieć działanie psychologiczne. Bardzo często jednak alkoholicy próbują "zapić" wszywkę. Decyzja o zaszyciu powinna być więc świadoma i koniecznie powinna być podjęta po pełnym wywiadzie z lekarzem odnośnie przeciwwskazań. Pamiętać należy także, że lek Esperal sprzedawany jest wyłącznie na receptę.

Z powyższych powodów warto zastanowić się nad mniej inwazyjnymi metodami leczenia alkoholizmu. Pomoc psychologa, odwyk bądź korzeń Kudzu zmniejszający ochotę na alkohol wydają się lepszym rozwiązaniem niż zaszycie.

4 komentarze:

  1. Cały czas podobno się stosuje takie metody, ale najprawdopodobniej głównie chodzi o psychoterapię. Jednak ja bym nie eksperymentowała i bez zastanowienia udała się do specjalistycznego ośrodka. Słyszałam, że w https://detoksfenix.pl/ mają bardzo dobrej jakości specjalistów od tych spraw.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie to wszystko zostało tu opisane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Także wydaje mi się, że odtruwanie alkoholowe Ząbki albo w innym dogodnym mieście, jest rzeczą bardzo pomocną podczas leczenia alkoholizmu. Terapia też jest oczywiście niezbędna. Co do wszywek to niestety nie mam zdania, nigdy się nie spotkałam

    OdpowiedzUsuń
  4. Są jak widać różne rozwiązania i ja jeszcze jestem zdania, że także fajnie jest wiedzieć gdzie możemy uzyskać tą niezbędną pomoc. Jak dla mnie bardzo fajną opcją jest udanie się do poradni psychologicznej https://psycholog-ms.pl/ i tam na pewno znajdziemy wsparcie.

    OdpowiedzUsuń